There was an error in this gadget

Wednesday, August 11, 2010

selamat puase 2010

                                                 assalamualaikom semuaa...

pekaba u olss sehat?? sy sehat jee..sok puase daa huhu cam xcaye je da pose balik 
sbb bru je smlm aku ganti pose... ahakssss
Insyaallah esok kita semua akan berpuasa. Sebenarnya puasa ni mudah. Sebab tu ada orang yang jarang solatpun boleh berpuasa penuh sebulan. Menjaga lidah, mata dan pancaindera lain jauh lebih susah dari berpuasa. Walaupun dari sudut fikah ia tidak membatalkan puasa tapi ia boleh sahaja menghapus pahala berpuasa dan tidak memperoleh apa-apa melainkan lapar dan dahaga.

Marhaban yaaa syahrul Ramadhan, marhaban yaa bulan penuh rahmah dan maghfiroh dan itkum minannar (pembebasan dari api neraka!) Alhamdulillah ya Allah atas datangnya bulan suci ini kepada kami dan berilah kami kesempatan untuk selalu berjumpa dengannya atas ijinMu dan menjadi hamba-hamba yang Engkau Ridhoi…Amiiin Allahuma Amiiin.

Dalam hitungan jam kan kita jelang Ramadhan nan suci,
kami pintakan maaf setulus hati akan khilaf yang selama ini terjadi
Taqobalallahu minna wa minkum, mohon maaf lahir batin atas segala kesalahan saya.
Bagi yang melaksanakannya, saya ucapkan selamat menjalani ibadah Puasa Ramadhan.
Semoga amal ibadah kita semua diterima ALLAH SWT.

pose jgn xpose,nanti xleh raye


Saturday, July 24, 2010

D.U.R.I.A.N

Assalamualaikoom
haishh payah nye lahai nk wt blog ni,terase bodo plak.. ha
haha


ok la sume ni cite yang ke first saye,petang tadi pas jempot mak blik keje ktorg rushing g pasar..mak kate nk cari
duyan ? ? ? durian....nak jugak cari kuih muih y makcik2 tua jual,org2 muda jual xnk.. y pakai pistik meyah xnk plak
die beli...ahahahah yela kan kot rase stoberii nanti... dan2 cari kuih,ok jumpe duyan OMG mak beli smpi 2 pastik...
dah la ktorg pompuan xde laki y ikot..makaiiihh beyat nyee...tapi mak la yang bawak,mak kate xpe durian nyer
pasal mak bawakkan...alahaiiii....


ha tgk mak bukak doyan,mak jugak yang bukak...balik2 truk msk umah
amik parang then belah...pompuan pun ade kudrat yang kuat ..



ha yang tu la paling sedap punyer duyan...
so kite da sampai ending cite da.. sok2 uptade lg..
pasal buah petai agak nye... haha..